SINDS 1976
Ik las vandaag een mooi artikel van de consumentenbond. Deze heeft vastgesteld dat veel autoverzekeraars klanten binnen hengelen met loktarieven. Voor mij als adviseur natuurlijk al langer bekend en ben er dus blij mee dat de consumentenbond het ook vaststelt.
Ik las vandaag een mooi artikel van de consumentenbond. Deze heeft vastgesteld dat veel autoverzekeraars klanten binnen hengelen met loktarieven. Voor mij als adviseur natuurlijk al langer bekend en ben er dus blij mee dat de consumentenbond het ook vaststelt.
Anders dan bij verzekeraars die werken met adviseurs, moeten de verzekeraars die rechtstreeks met de eindklant contact hebben het hebben van hun reclamecampagnes. Om klanten aan te trekken kun je dan het beste reclame maken op basis van de premie en dus vertellen hoe goedkoop je wel niet bent. Dit werkt beter dan te vertellen dat je voorwaarden beter zijn of helemaal niet beter zijn. De trigger geld is de best werkende.
Dus je stapt over omdat je een mooie lage premie wordt voorgeschoteld. Bij deze verzekeraars draait het minder om advies en persoonlijke contact is eigenlijk niet mogelijk. Tegenwoordig zijn er veel mensen die juist vanwege de prijs de overstap hebben gemaakt. Deze komen nu vaak bedrogen uit.
Het blijkt dat deze verzekeraars de premie vaker en meer verhogen dan de verzekeraars die hun producten via adviseurs verhoogd. Je komt dus bedrogen uit. Soms worden de premie’s al tussentijds verhoogd. Of na een jaar met wel 25% verhoogd. Voorbeelden waar de premie na 2 jaar met 50% is verhoogd zijn er genoeg. Dus ben je eenmaal binnen dan wordt je geknipt en geschoren. Weg voordeel. Je komt dus bedrogen uit. Klagen bij deze verzekeraar wil dan nog wel eens werken maar daarvoor ben je niet overgestapt.
Als je dan toch graag wilt weten of je niet teveel betaald voor je autoverzekering. Stap dan naar een adviseur, naast advies staat deze ook voor je klaar als er een schade is. Misschien betaal je in het begin wat meer premie dan de lokverzekeraar maar kom je niet voor nare verrassingen te staan.
Hoe dan ook, wij laten u gewoon bepalen hoe en wanneer wij u te woord kunnen staan!