SINDS 1976
Ja, weten we nog wel wat dat is? Gewoon lekker in gesprek met iemand en dan niet via je smartphone maar gewoon in het echt. Face to face. Afgelopen weken heb ik toch diverse programma’s bekeken waar dit een onderwerp van gesprek was.
Door internet hebben we nog meer toegang gekregen tot de wereld. We kunnen tegenwoordig alles bestellen vanuit onze luie stoel. We hebben meer contact met familie en vrienden dan ooit. Want ja je hebt ze nu eenmaal op Facebook, WhatsApp, Instagram enz. Positief toch? Maar ook erg oppervlakkig. We krijgen weer meer behoefte aan echt persoonlijk contact en ik kan mij dat heel goed voorstellen.
In mijn vak (verzekeringen) is persoonlijk contact juist erg prettig. Je kunt veel dieper op de materie ingaan en hierdoor het juiste product adviseren. Anders dan een website die uitschreeuwt dat ze de beste zijn tegen de laagste premie. Online marketing heeft niet dezelfde diepgang als een persoonlijk gesprek. Het enige doel is het verkopen van een product. En als je echt hulp nodig hebt bij bijvoorbeeld een schade dan is het toch wel fijn dat een echt luisterend mens je terzijde staat, vindt dat maar eens online. Het menselijk contact is gewoon fijn. Dat geeft een warm gevoel.
Mijn idee is dat je met persoonlijk contact meer verbinding krijgt, meer begrip voor elkaar. Online uiten kan koud en kil zijn met misschien wel de verkeerde emotie erin, puur omdat het afstandelijk is.
Dus ik kan me vinden in de roep die ontstaat om weer in verbinding met elkaar te komen. Ga naar elkaar toe. Proef en voel het product waar je interesse in heb. Geniet van ondernemers die hun passie uitdragen en je hier deelgenoot van willen maken.
Vind ik online slecht? Nee helemaal niet, maar vindt de juiste balans!
Hoe dan ook, wij laten u gewoon bepalen hoe en wanneer wij u te woord kunnen staan!