In een paar korte stappen zet u al uw betalingen om.
- Open een rekening bij RegioBank en vraag direct de Overstapservice aan. Wij helpen u graag met het invullen van de formulieren.
- Heeft u een roodstandlimiet bij uw bestaande betaalrekening en stapt u over naar RegioBank? Denk er dan aan dat u opnieuw een roodstandlimiet aan moet vragen bij RegioBank.
- Uw nieuwe RegioBank rekeningnummer wordt doorgegeven aan bedrijven en instanties die geld van uw rekening afschrijven via een automatische incasso. Deze hoeft u dus niet zelf te informeren.
- Kijk op uw afschriften of online van wie u geld ontvangt. Bijvoorbeeld uw werkgever. Met de Overstapkaarten geeft u uw nieuwe rekeningnummer door.
- U krijgt van uw oude bank een overzicht met alle periodieke overboekingen die eindigen. Zo kunt u precies zien welke opdrachten u bij RegioBank moet invoeren.
- Zodra de Overstapservice is ingegaan en u uw Wereldpas en digipas van RegioBank heeft ontvangen, kunt u uw oude rekening opzeggen. U kunt uw RegioBank rekening nu gaan gebruiken.
- Op uw rekeningafschriften en Internet Bankieren van RegioBank ziet u welke bij- en afschrijvingen via de Overstapservice zijn doorgeleid naar uw nieuwe betaalrekening. U ziet dit aan de tekst ‘Overstapservice via [rekeningnummer oude betaalrekening]. Deze bedrijven of personen hebben uw rekeningnummer nog niet aangepast. U kunt deze alsnog een Overstapkaart sturen.
- Na ongeveer 12 maanden ontvangt u een brief van RegioBank. Hierin staat dat de service binnenkort eindigt. Controleer goed uw laatste afschriften of raadpleeg Internet Bankieren om te controleren of er nog betalingen worden doorgeleid via het oude nummer. Wij kunnen u hier natuurlijk bij helpen.
Heeft u nog vragen of wilt u een afspraak inplannen?
Hoe dan ook, wij laten u gewoon bepalen hoe en wanneer wij u te woord kunnen staan!